• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vilken riskprognos hade ni när ni sökte lån hos nystart finans?

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
som någon skrev är det helt kört att få ett lån beviljat hos nystart om man har spel transaktioner? Har ett 50tal transaktioner innebär det att man kan glömma ett lån hos dom eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

trohSgiB

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 December 2020
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
som någon skrev är det helt kört att få ett lån beviljat hos nystart om man har spel transaktioner? Har ett 50tal transaktioner innebär det att man kan glömma ett lån hos dom eller?
Ja. Det använder instantor och så fort de ser en speltransaktion så nekar de. Testat 2 gånger själv.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
933
Poäng
817
som någon skrev är det helt kört att få ett lån beviljat hos nystart om man har spel transaktioner? Har ett 50tal transaktioner innebär det att man kan glömma ett lån hos dom eller?
Ja hade 2-4 stycken på små belopp.men fick nej då var länge sedan nu men tror inget har ändrats tyvärr
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Ja dom skrev på Messenger.

Typ Hej jag heter Emelie på Nystart Finans du har inte betalat månadens avi till oss vad beror det på. (Typ).

Sen skickade dom samma till min dåvarande flickvän, ett ex. Typ hej Terry har inte betalat sin skuld du måste betala för honom.

Otroligt.
Jag är helt mållös. Snacka om intrång på ens integritet, vet inte om det är rätt ord men jag blir illa till mods av bara tanken.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag är helt mållös. Snacka om intrång på ens integritet, vet inte om det är rätt ord men jag blir illa till mods av bara tanken.

Detta är inte allting ska du veta... Men det var detta jag kom på nu på rak arm.
Se där!

Låt säga att du missar din betalning den 1:a - den 11:e får du reda på att skulden för den månaden redan är hos Intrum Justitia med diverse extrakostnader avgifter och skit.

Finns så mycket om dessa att man knappt vet var man ska börja som sagt.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 020
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Fick erbjudande från nystart finans, ser ju väldigt lockande ut. NOT
150K total kostnad. Fyfan vilka kostnader
 

Bilagor

  • IMG_20211007_193344.jpg
    IMG_20211007_193344.jpg
    199.5 KB · Visningar: 162

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917

Anfield90

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
16
Poäng
52
Längtar tills april nästa då mina sista anmärkningar försvinner, förhoppningsvis så lyckas jag få bud ifrån någon annan så man blir av med dom för gott.
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Kolla länken nedan. https://www.konsumentverket.se/for-...siella-tjanster/krediter/hogkostnadskrediter/
Och urklippet:
Visa bilaga 1757
Så att den totala kostnaden inte får bli så som du visade ovan vid lån av 50t, kostnad 150t.
Bryter de mot reglerna, eller har de hittat undantag?
Detta kostnadstak gäller endast högkostnadskrediter. "En högkostnadskredit är en kredit, ett lån, med effektiv ränta som uppgår till referensräntan plus 30 procentenheter. Hösten 2019 innebär det i praktiken en effektiv ränta på minst 30 procentenheter."
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp